jobbigt..

2010-05-26 @ 10:10:54

att det ska vara så svårt att glädjas över saker och ting just för tillfället... Men det har ju med mamma att göra:( som de flesta som läser min blogg redan vet så sitter mamma i häkte.. Där har hon suttit sen i påskas. Hon är dömd till 3 års fängelse för försök till dråp, men alla förstår ju att det var självförsvar..ja..alla utom åklagaren och domaren då förstås! Men hon har blivit misshandlad av sin sambo i 10 års tid så varför skulle det vara annorlunda den här dagen?!?! Vi hade ju alla hoppats på att hon skulle bli dömd till vård då hon har alkoholproblem, hon ville det själv oxå! Helt otroloigt att hon till slut insåg att hon behöver hjälp att bli nykter! Men det blir ju inte alltid som man vill och hoppas tyvärr:( Åklagaren är fortfarande inte nöjd med domen utan ska ev överklaga så det blir längre straff och därför sitter mamma fortfarande i häkte..
Det enda jag vill nu är att det ska va klart någon gång! Jag tänker på det dag och natt, funderar hur det kommer bli, vart hon hamnar, när jag får träffa henne..o.s.v
Det har vart en så jobbig tid sen detta hände..fruktansvärt!! Bara tanken "min mamma i fängelse" är för mig obeskrivlig..vet inte hur jag ska förklara..det är som nåt drar ihop sig i bröstet på mig så fort jag tänker på de..
Det är oxå svårt å förklara för Moa att hon inte får träffa mormor på länge. Men hon vet att mormor "dricker mycke öl"  så jag har sagt att det är en sjukdom som man måste ha hjälp med. Så för Moa är mormor borta för att sluta dricka öl. Att vi sen kommer åka och hälsa på henne i något fängelse tänker jag ju inte säga för hon har ju inget att jämföra med, hon vet inte skillnaden mellan ett behandlingshem och ett fängelse. När hon är äldre och förstår kommer jag berätta för henne..

Egentligen är vill inte det här nåt jag ska skriva på bloggen om men jag kände att ja behövde skriva av mig och dom flesta som läser vet nog redan lr har anat..
Det är så jobbigt att det här ska styra mitt liv just nu när det finns annat som jag egentligen borde vara lycklig över men som tyvärr hamnar i skymundan..

Nu är det ju tyvärr som det är och det är väl bara å finna sig i de och hoppas att det blir klart nog gång så man kanske kan börja slappna av lite..


*tänker på dig mamma*



Kommentarer

Postat av: systeryster

usch ja, detta är hemskt!! Längtar efter henne så mycket nu, mer än jag gjort på mycket länge :( Älskar henne också mer än nånsin!

Tur va har varandra iallafall <3



Kramar i massor!<3

Postat av: Lisa

Som du skriver har vi varit många som anat att det va det här det handlade om men inte vågat eller velat fråga.

Fruktansvärt hemskt alltihop!

Jag tycker du gör helt rätt i att skriva om det, framförallt rätt mot din mamma som kanske blir "dömd" på förhand av många människor som inte vet hur det egentligen gått till och att hon faktiskt blev misshandlad under många år.

Det är ju inte direkt nåt som kommit fram i tidningarna..

Tänker på dig! Kram!!

Postat av: jessica

tänker på dig och håll ihop ni syskon och stötta varandra och finns där för varandra

Postat av: Sara

Gumman, jag hade ingen aning!

Tänker på dig!!!

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback