stalltjänst, ridlektion å snöskottning

2010-02-08 @ 12:24:40

ja, det va våran helg de!
I lördags hade vi ju stalltjänst på ridskolan, de innebär att man ska vara där kl 7 å morronfodra, sätta på täcken,
släppa ut och mocka alla boxarna. Sen ska man vara där kl 12 igen å ge lunchhö å kolla vatten å att allt är okej. Kl 16 är det dags igen, då ska alla hästar in och få mat och påsarna med kvällshö packas och sist kl 20 är det dags för å ge pållarna den sista maten, låsa och släcka... så heeela dan går ju åt till de. Jag hann dock klämma in en ridlektion och lurade me mig Fia på den:)

Söndagen gick åt till att skotta snö hela dan! Har ju så grymt mycket snö så Jonas lånade en snöslunga för å få bort en del från gräsmattan för risken är att allt kommer hamna i källarn till våren då gräsmattan sluttar neråt mot huset...

Moas lekstuga är liiiite insnöad!


Så här såg de ut efter nån vända me snöslungan..mycke snö är de!

Jag fick äran att klättra upp på balkongen för å skotta av de mesta, va lite rädd att golvet/taket inte skulle hålla då balkongen är tak till entrén om ni förstår vad ja menar:)
Har lite träningsvärk idag..hehe

Medans vi kämpade med snön här hemma var Moa hemma hos grannen/kompisen Linus och åkte längdskidor. Dom hade gjort ett jättelämpligt spår på åkern:)

Sötnöt<3

Nu ska jag laga lite lunch till mig å älsklingen innan han ska iväg å jobba, han jobbar ju kväll den här veckan:(
Men snart kommer ju skruttan hem å roar mig:)

Hej Hej:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback