Familjedag!

2010-02-24 @ 19:21:48

Ja, idag hade Moas skola ordnat en familjedag i kajvall! skid och pulkåkning stog på schemat:) Men man tappade ju lusten när man kollade på termometern i morse...-29!! fy f*n rent utsagt! usch...sååå himla tråkigt att det ska vara så kallt hela tiden:( Men men..packade matsäcken och hoppades att de skulle vara varmare där.. Jonas hade varit hemma hos sina föräldrar å letat fram skidor ur gömmorna till oss oxå:) Har ju inte åkt slalom sen man gick i skolan..hehe. Så det kändes ju lite tråkigt att de va så kallt...
Men när vi kom dit hade de stigit till -17 å så tittade solen fram å då blev de ännu varmare, en riktig fin vinterdag blev de:)
Vi hyrde skidor åt Moa där. Jag var väldigt osäker på hurvida hon kunde åka lr inte...hon själv säger att hon åkt hos sin pappa när hon var 3 år men jag har aldrig sett henne.. Hon fick därför åka första åket me Jonas för dom blir inte lika osams som jag å Moa kan bli;) Hon ramlade nog varannan meter och var förbannad men hon gav inte upp så efter tredje åket gick de superbra! Hon åkte nästan 4 timmar i streck! Vi fick henne inte av backen:)
Hon är så otroligt lättlärd när de väl är något hon tycker e kul å verkligen vill=)
Så nu vet vi ju vad vi kommer få göra fler gånger, måste bara åka till Iste och kolla om det finns nån utrustning efter mig där för dom pjäxorna ja hade idag va lite små..

De blev en superdag trots att de inte kändes som de imorse:)

Pöss å kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback