Ur barnamun...

2009-02-11 @ 19:39:01

Kände bara att ja måsta ta några citat från barn som min syster hade:)

Skillnaden mellan tantkroppar och manskroppar är att tantkroppar har fler hemliga rum i bägge ändar! Mikael 6år

En mormor är en som hela släkten har kommit ut igenom. Så är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet! Kristina 7år

Farmor tycker inte om att sola Toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga! Stina 6år

En svärmor är straffet man får för att man gifter sig med nån man inte känner! Pål 7år

Morfar är så gammal att han inte kommer ihåg varför han tycker om kvinnor! Tore 7år

Gamla människor tycker om barn. Särskilt om de inte säger något! Maiken 6år

Min mamma säger att jag går henne på nerverna fast jag står alldeles stilla. Sigurd 6år

De tio budorden:

1
. Du skall icke stjäla från de fattiga om de ser det. Frida 6år

2. Du skall inte mata spädbarn med lök, för det har jag provat. Thea 7år

3. Du skall bara slå någon om du absolut måste. Henriette 7år

4. Du skall inte baktvätta någon bakom deras ryggmärg.
Oscar7år

5. Du skall vara så snäll som du kan och annars kan du göra vad du vill. Glenn 6år

6. Du skall lyssna på din mamma vad hon än sägen och vilket tonfall hon än använder. Thomas 7år

7. Du skall bevara dig väl. Kristin 8år

8. Om någon slår dig skall du bara vända den döva kinden till. Sebastian 6år

9. Du skall älska gud hur mycket som helst, fast det är dvårt och han inte visar sig trots att man ropar "kom fram!" Robin 6år

10. Du skall inte begära saker av din hustru. Och så sjunger man på mors dag, annars blir det ett herrans liv. Tom 9år

Text hämtat ur: Mark Levengood och Unni Lindells "Gud som haver barnen kär  Har du någon ull"

Ja, ja säger då de...från barn och fyllehundar får man höra sanningen;)


Kommentarer

Postat av: Märy

Hahaha ja dom är roliga ungarna!



Ja IKEA är ju drömmen de när man inte har vare där på ett tag =)

De blir nog ikea på lörda som de ser ut =)

Utan pengar...men de är ju onödit å ha ett IKEA HANDLA kort om man inte tänker använda de =)))

Postat av: Tessan

haha..exakt! ska nog skaffa mig ett sånt kort ja me;);)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback